je suis rien (4)

24 okt

Pietenprotocol

(Westland, 24 oktober 2015).  Personeel van supermarktketen Albert Heijn mag volgens een Pietenprotocol niet met voor- of tegenstanders van Zwarte Piet in discussie gaan. Met journalisten praten is uit den boze. Dat staat in een intern memo, niet bestemd voor klanten.

Bij de winkels van AH Koornneef in Westland is dat geen probleem, daar hebben ze geen protocol nodig. Daar is het al tijden usance niet met klanten in discussie te gaan over, noem maar, eigenaar Edward Koornneef. Of over zijn nieuwe winkels. Met de pers praten is helemaal een doodzonde. Bij de Westlandse super zijn ze er trouwens allang aan gewend dat ze van veel Westlanders sowieso vaak de zwartepiet krijgen toegespeeld.

De landelijke grootgrutter wil graag weten hoe ‘Zwarte Piet’ bij de klanten ligt. Van de AH-medewerkers wordt verwacht dat ze alle incidenten rond Zwarte Piet melden bij het hoofdkantoor. ‘Door op bovenstaande manier melding te maken kunnen we landelijk monitoren hoe het sentiment is’, citeert De Telegraaf. 

Leuk, gaat Albert Heijn ook naar zijn (omwonende) klanten luisteren. Zeg maar, naast de kleintjes ook op de groten letten. Iets voor AH Koornneef? Misschien met extra bonuspunten..

De rubriek ‘je suis rien’ is een clin d’oeil naar mezelf en de samenleving. Een knipoogje dus.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>